Isnin, 18 Ogos 2014

Mulut Tersenyum Hati Menangis



diam tak diam, pejam celik pejam celik, dah 5 bulan aku jd spy tak bertauliah ni..dalam diam dia buat aku macam ni..memang aku tak sangka langsung..luarannya baik..amat-amat baik..tapi ni perangai dia kat belakang aku..rasa nak sumpah berkali-kali tapi tak syok la..nanti free2 aku dapat dosa kan..

takpe, aku layankan aje lakonan dia..patotlah sekarang ni asyik tak lekat kat rumah..siang lansung tak nampak bayang..malam pulak bila orang nak berdengkur baru dengar derap tapak kaki die melangkah masuk rumah..

luaran aku nampak hepi tapi dalam hati sape yang tahu ye dak..mulut tersenyum tapi hati menangis tersedu sedu macam bebudak tak dapat cekelat..macam korang kecik2 dulu la..pantang mak balik dari kedai..terus serbu beg plastik yang mak bawak..selongkar habis..tapi bile barang yang dicari (cekelat la tu) tak jumpe, start la buat muke sebek..pastu mengobak tak ingat dunia..lebih kurang gitu la perihal hati aku..

hari ni dia buat hal lagi..depan2 mata aku berani dia bawak buah hati dia balik rumah..betul2 menguji kesabaran aku yang senipis kulit bawang ni..aku tak tahu kenapa aku mampu tersenyum lagi kat dia..maybe aku tak nak die nampak betapa aku menyanjungi dia, betapa aku ni sayang kat dia..perlahan-lahan aku seret kaki menapak masuk bilik tidur aku..aku tutup pintu bilik slow2..konon aku langsung tak terkesan dengan apa yang dia dah buat..

sampai je kat bilik, aku tekup mulut dengan bantal busuk aku yang dah tak serupa bantal..aku jerit kuat2 melepaskan apa yang terbuku kat hati aku..tapi sakit kat hati aku langsung tak berkurang..lantas dinding bilik aku tumbuk berkali2 sampai muncul warna biru kehijauan tanda tangan aku dah lebam..

air mata mengalir tanpa dapat aku halang..aku tertidur bertemankan air mata dan sedu sedan akibat menangis terlalu lama..bangun je dari tidur, tangan aku berasa sangat sakit..akibat tumbukan padu tadi, aku tak mampu buat apa2 kerja hatta nak makan sekalipun terpaksa suap guna kaki..tu la sebab nya kenapa aku dah lama tak update blog kusam ni..tengah menaip ni pun terasa lagi sakitnya..

hantu punye kucen..aku sayangkan kau tapi kau boleh buat macam ni kat aku..sia2 aku jaga dari kecik, bagi makan nasi berlaukkan ikan bilis, kadang2 aku bagi makan ati ayam sebab orang kata kalau makan ati ayam nanti bulu kau cantik..sia2 aku manja kan kau selama ni..belakang aku kau sibuk bermanja dengan buah hati kau..

takpe2..
ada ubi ada batas,
ada hari aku bela kucen lain..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...