Rabu, 15 Oktober 2014

Makeup

Assalamualaikum....






Allah..lama betoi aku tak kunjung ke blog sendiri ni T__T
ada ja masa blogwalking semua..tapi nak update tu punya la malas..tambah2 tengah mabuk2 sekarang..memang tak ada kekuatan la nak mengupdate huhu..harap dimaafkan ye (",)

lumrah perempuan suka tengok yang cantik2 kan..termasuk lah aku..kalau tak ada keje kat ofis aku selalu google gambar2 artis sebab diorag kan cantik2..seronok tau tengok sampai leka jadinye..dari pakaian, mekap, pendek kata semua la cantik..

kadang2 keluar jenjalan kat mall aku suka perhati orang..dalam hati kemain dok puji awat la cantik sangat diorang ni. then, tengok muka sendri..Allah, kusam ya amat..kalau mekap pun tak nampak seri nya T__T
aku memang jarang nak makeup2 bagai ni..kecuali masa perayaan, time kenduri kendara atau time jenjalan ngan suami je..tu pun simple sesimple2 nya..kadang2 jeles tau tengok orang makeup tebal2 ni..

sejak preggy ni lagi lah..kulit jadi lagi gelap, jerawat halus2 makin bermaharajalela kat wajah hamba huhu..minyak jangan cakap la, dah boleh buat goreng keropok lekor T__T
tapiii, ai tak kisah..ni la pengorbanan untuk si kecik comey..pasni ok la hihi

tapi tu dulu..sebelum aku dapat kewarasan untuk berfikir dengan matang..sekarang aku dapat berfikir dengan logik akal aku sendiri..

orang yang tak makeup tebal2 ni pun  banyak kelebihan sendiri tau..contohnya .....

1. masa bersiap sekejap je. 5 minit pun ok..cukuplah sekadar eyeliner dan lipstik/lipbalm..suami/bf  pun senang hati (",)

2. nak solat pun senang..takyah nak tenyeh muka lelama sebab nak buang mekap..pastu bazir masa lagi nak pakai balik 1 persatu..lecehhh -_-

3. boleh makan dengan senang hati. tak payah cover2..takut kuah meleleh kat dagu ke, takut lipstik hilang ke, takut muka merekah ke..ehh 

4. jimat stok barang makeup. tak ada la kena peruntukkan bajet setiap bulan untuk beli barang makeup. salah satu tips jimat duit haha..

5. tak perlu usung cermin setiap masa..kalau makeup tebal mesti asyik nak tengok cermin kan..takut eyeliner comot ke, lipstik dah hilang sebelah ke, bulu mata tercabut ke, makeup dah cair ke, apa lagi la.

so, untuk korang2 yang tak bermakeup tebal tu jangan rasa low confident sangat..setiap orang dah ada kecantikan sendiri..terpulang kat korang nak mendefinisikan kecantikan tu macam mana. bagi aku, cantik tu cukup la sekadar kemas dan bersih..

untuk yang suka bermakeup tebal tu, jangan ingat aku nak kondem korang ke apa ke..korang mesti ada sebab sendiri kenapa makeup tebal kan..maybe sebab tuntutan kerja atau untuk kepuasan hati sendiri..

so, apa2 pun terpulang pada diri sendiri (",)

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...