Selasa, 20 Januari 2015

Menu Atkin : Kebab Atkin Sempoi

Assalamualaikum..
Hai peeps..

Disebabkan suami aku sekarang tengah berdiet, so aku nak share la menu-menu yang aku sediakan untuk dia..dapat sediakan waktu sarapan dengan makan malam je la..time lunch terpaksa makan kat kedai sebab aku sendiri pun bekerja..lagipun suami aku tak nak bawak bekal g tempat kerja..kesian kat aku kononnya pagi-pagi dah bertungkus lumus siapkan makan dia..sweettttt sangat hihi

Bahan-bahan :
2 bijik telur
6 bijik bebola daging homemade - direbus sekejap
garam
mayonis
daun sup & daun bawang dihiris
1/2 keping keju - dipotong 6

Cara-cara :
1. Pecahkan telur dalam mangkuk. letak garam, mayonis, daun sup & daun bawang. pukul sebati.
2. Panaskan sedikit minyak. dadarkan telur.
3. Sejukkan telur dan gulungkan. potong kepada 6 bahagian.
4. Ambil pencungkil gigi. cucukkan telur yang digulung dan sebijik bebola daging. letakkan keju di atas. ulang hingga siap.
5. Panaskan oven pada suhu 200 darjah celcius dan bakar selama 5 minit.



P/s : mesti korang tak dapat bayangkan rupa dia macam mana kan..nanti aku edit balik, masukkan gambar hihi..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...