Isnin, 26 Januari 2015

Rotan Sebab Sayang

Assalamualaikum..
Hai peeps..



A very special thanks to my parent, my teacher, my sister sebab pernah rotan aku dulu..sebab rotan tu aku jadi MANUSIA..

rotan buluh, rotan bulu ayam, pembaris kayu, hanger, batang paip, paip getah..semua aku dah pernah kena..sebab apa?? sebab buas sangat..sebab nakal sangat.. sebab tak dengar cakap..sebab buat salah..sebab macam-macam lagi la..yang tentu salah dan tak patut di buat..

kalau lah dulu mak bapak aku tak rotan sebab aku malas belajar, mesti aku tak sepandai sekarang..

kalau lah dulu mak aku tak rotan sebab aku malas buat kerja rumah, dah tentu aku tak pandai kemas rumah cantik-cantik macam sekarang..

kalau lah dulu cikgu tak rotan bila aku tak siapkan kerja sekolah, tentu aku tak berpelajaran macam sekarang..



kalau lah dulu kakak aku tak rotan sebab aku selalu pakai seluar pendek bila keluar rumah, dah tentu aku tak hirau pasal aurat aku sekarang..

see..bukan salah diorang yang rotan aku..bukan diorang tak nasihat dulu..salah aku sebab berkali-kali ditegur pun masih buat kesalahan yang sama..diorang rotan atas sebab nak mengajar..sebab diorang sayang kat aku..

pendek kata, dengan rotan la aku jadi manusia berguna sekarang..

tapi sekarang.....




alahai, apa nak jadi anak-anak zaman sekarang..terpikir anak yang masih dalam perut ni..hmmm


p/s : rotan untuk mendera tu lain la..


Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...