Isnin, 26 Januari 2015

Rambut Dah Tak Gugur..Syoknyaaa

Assalamualaikum..
Hai peeps..


Dulu-dulu kan, sebelum kawen aku ada masalah rambut gugur..tapi masa tu aku buat dekk je lagi sebab aku fikir "ala, gugur sikit je pun..banyak lagi rambut atas kepala aku ni"..tu yang aku fikir selama bertahun-tahun..

Sampai la aku dah kawen, masalah tu tetap ada malah bertambah buruk. mana taknya, duduk dengan family mertua kan..ada adik lelaki pulak tu..nak tak nak memang hampir 24 jam la aku duk bertudung je..satu hari tu aku perasan awat rambut aku makin sikit..makin nipis..baru tersedar "eh, lama-lama botak la kepala aku kalau hari-hari gugur camni"..


nak-nak suami pun dah tegur sebab bangun tidur je tengok banyak rambut 'tertingggal' kat bantal huhu..sedih sangat masa ni..dah terbayang-bayang kulit kepala licin je..scary 0oo..nanti nak berdepan dengan suami pun malu huhu..

dah banyak jenama syampu yang aku guna..tak lupa jugak petua-petua tradisional..mana dan semua aku buat..tapi hampa..semua tak menjadi..last-last suami kata, maybe sebab pakai jenis syampu yang salah kot..habis-habisan aku dok bangkang..yela, dah masalah rambut gugur ofkos lah pakai syampu untuk rambut gugur kan..

suami aku suruh try syampu untuk dandruff sebab kulit kepala aku jenis cepat berminyak..pastu kalau lambat cuci datanglah segala tok nenek kelemumur duk bertapak..aku pun try je la sebab tak nak jadi isteri durhaka kan hihi..masa ni try syampu Pantene anti dandruff..


start pakai je memang aku buat tak tahu..dalam hati cakap "dah tau, konfem tak berkesan punya" (negatif sangat kan pemikiran aku)..tuptup seminggu lepas tu, aku perasan lepas cuci rambut, sikit je rambut yang tersangkut kat floor trap bilik mandi tu..punya la seronok tak ingat tapi diam-diam je dulu..

2 minggu lepas tu, aku tengok makin sikit rambut yang gugur bila bersyampu..sikat rambut pun syok je..kalau dulu segumpal rambut dalam tangan bila bersikat..sekarang paling banyak pun 2 3 lai je..punyalah hepi sebab masalah yang dah bertahun-tahun dah takde..rasa macam nak berjoget sakan haha..

satu hari tu suami aku tegur.."rambut anje dah tak gugur kan"..eh, perasan jugak ke (aku cakap dalam hati je sambil tayang senyum kambing kerang busuk wangi haha)

tak rugi dengar cakap suami kan..pahala dapat, masalah kurang haha..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...