Selasa, 20 Januari 2015

Menu Atkin : Tat Telur

Assalamualaikum..
hai peeps..

hari ni aku nak share dengan korang-korang yang tengah berdiet tu satu resepi yang cukup ringkas, mudah tapi sedap baq hang haha..

Bahan-bahan :
3 bijik telur
1/2 bijik bawang holand didadu
2 sudu isi ayam dicincang
garam secukup rasa
2 sudu mayonis
lada hitam ditumbuk kasar
daun sup & daun bawang dihiris 
6 ekor udang saiz sederhana - buang kulit dan bersihkan
1 keping keju - dipotong 6

Cara-cara :
1. Panaskan sesudu minyak. tumis bawang holand hingga naik bau. masukkan isi ayam. kacau-kacau hingga masak.
2. Pecahkan telur dalam mangkuk. masukkan bawang dan isi ayam tadi, garam, mayonis, lada hitam, daun sup & daun bawang. pukul hingga sebati.
3. Sapukan butter dekat bekas, tuang sebatian telur. letakkan udang. akhir sekali, letakkan cheese di atas,
4. Panaskan oven dan bakar pada suhu 200 darjah celcius selama 10 minit.



ni la rupanya..nanti aku ambik gambar dekat fon suami aku..nampak sikit bentuk
dan warna yang sebenar..

Suami aku suka betul benda alah ni..pagi tadi pun aku buatkan tat telur ni untuk sarapan dia..tapi, aku tukar la..kali ni letak daging cincang pulak..memang sedap..aku pun tumpang 2 kaki haha..

Korang pun try la..sonang gitu hihi..


Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...